enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp gümüşhane gümüşhane haberler
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak

TÜHAK: “Torul-Kürtün-Tirebolu Karayoluna Tünel Yapılmalı”

Yıllardır heyelan, taş düşmesi ve baraj gölüne kayan zeminler nedeniyle vatandaşların can güvenliğini tehdit eden Torul- Kürtün- Tirebolu Karayolu için çözüm çağrısı geldi.

TÜHAK: “Torul-Kürtün-Tirebolu Karayoluna Tünel Yapılmalı”
BU ALANA REKLAM VEREBİLİRSİNİZ.
27.04.2025 15:23
0
A+
A-

Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (TÜHAK) Genel Başkanı Eyyüp Demirel, güzergâhta tünel yapılması gerektiğini belirterek, hazırladıkları teknik fizibilite raporunu 28 Nisan Pazartesi günü (yarın) Gümüşhane Valiliği’ne sunacaklarını açıkladı.

Facialar Kıl Payı Atlatılıyor

Demirel, geçtiğimiz aylarda bir tırın üzerine kayan dev kayalarla neredeyse can kaybı yaşandığını, son günlerde ise tekrar bir heyelan sonucu benzer bir facianın son anda önlendiğini hatırlatarak, bu tür olayların artık tesadüf olmadığını vurguladı.

Demirel; “Bu güzergâh, sadece bir ulaşım hattı değil; aynı zamanda insanların hayatını riske atan bir tehlike koridorudur. TÜHAK olarak bu konuda hazırladığımız fizibilite raporunu Pazartesi günü Valiliğe sunacağız. Bu çağrı bir uyarı değil, çözüm önerisidir” dedi.

Tünel Güzergahı ve Proje Detayları Açıklandı

Raporda, tünel yapılması önerilen güzergâh ve teknik bilgiler şu şekilde yer aldı:

Başlangıç noktası: Kirazlık Tüneli Kürtün Çıkışı

Kritik noktalar: Yurt Köyü Kavşağı, Cebri Su Borusu Mevkii, İncirli Mevkii, Kireç Deresi Mevkii

Toplam uzunluk: Yaklaşık 6,5 kilometre

Maliyet: 1 milyar 170 milyon TL

İnşaat süresi: 3 yıl (etüt + yapım dahil)

Ayrıca, AFAD Afet Riski Önleme Fonu, Karayolları Genel Müdürlüğü, AB IPARD hibeleri ve Kamu-Özel Ortaklığı (KÖO) modeli gibi finansman kaynaklarına da yer verildi.

“Güvenli Gelecek İçin Tünel Şart”

TÜHAK Başkanı Demirel, projenin sadece güvenliği artırmayacağını; aynı zamanda bölgedeki yayla turizmi, doğa yürüyüşleri ve baraj çevresi turizmini de canlandıracağını ifade ederek, bölge esnafının da bu projeyle ekonomik açıdan güçleneceğini belirtti.

Demirel; “Bizler Gümüşhane’nin, Kürtün ’ün ve Tirebolu’nun sesi olarak bu projeyi kamuoyuna açıklıyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızdan beklentimiz, bu güzergâhın öncelikli yatırım kapsamına alınmasıdır” dedi.

Ekte Sunulan Rapor şu şekilde:

T.C.

GÜMÜŞHANE VALİLİĞİ’NE

Sunuş ve Proje Raporu

Konu: Torul-Kürtün- Tirebolu Karayolu Üzerine Tünel İnşası Talebi

Hazırlayan: Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (TÜHAK) Genel Başkanlığı

Tarih: 28 Nisan 2025

Torul-Kürtün-Tirebolu karayolu güzergâhı, yıllardır bölgemizin en önemli ulaşım sorunlarından biri olmaya devam etmektedir. Bu güzergâh üzerinde yaşanan sürekli heyelanlar, kaya düşmeleri ve yolun baraj gölüne kayması gibi doğal afetler, vatandaşlarımızı defalarca mağdur etmiş; ciddi can ve mal kayıpları yaşanmıştır.

Söz konusu tehlikelerin ortadan kaldırılması, bu güzergâhın sürdürülebilir ve güvenli hale getirilmesi, aynı zamanda bölgemizin turizm ve ekonomik potansiyelinin ortaya çıkarılması açısından son derece elzemdir.

Bu çerçevede, Torul – Kürtün – Tirebolu Karayolu’nda tünel yapılması yönündeki talebimizi, ekte sunduğumuz teknik fizibilite raporu çerçevesinde saygıyla arz ederiz.

FİZİBİLİTE RAPORU TASLAĞI

Proje Adı: Torul- Kürtün- Tirebolu Karayolu Tünel Projesi

Raporu Hazırlayan: Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (TÜHAK) Genel Başkanlığı

Tarih: Nisan 2025

  1. GİRİŞ ve AMAÇ

Torul-Kürtün-Tirebolu kara yolu güzergâhı, yıllardır heyelan, taş düşmesi ve baraj gölüne kayan zeminler nedeniyle vatandaşlarımız için ciddi can ve mal güvenliği riski taşımaktadır. Son yaşanan olaylar göstermiştir ki bu yol, özellikle kış ve yağışlı mevsimlerde ulaşıma elverişli değildir.

Bu proje, riskli güzergâhı tünel çözümüyle kalıcı ve güvenli hale getirmeyi, ulaşımı yıl boyu sürdürülebilir kılmayı ve bölgenin turizm, ticaret ve sosyoekonomik gelişimini desteklemeyi amaçlamaktadır.

  1. MEVCUT DURUM ve PROBLEM TANIMI

Son 10 yılda en az 5 büyük heyelan yaşanmıştır.

2024 yılında bir tırın üzerine kaya düşmüş, sürücü son anda kurtulmuştur.

Kürtün Barajı kenarında yol güvenliği yoktur, korkuluklar yetersizdir.

Yol tek şeritli ve gece trafiği için yetersizdir.

Bölge turizmi (yayla turizmi, baraj çevresi) potansiyelini kullanamamaktadır.

  1. TEKNİK ÇÖZÜM: TÜNEL PROJESİ

Önerilen Tünel Güzergahı:

Başlangıç: Kirazlık Tüneli Kürtün Çıkışı

Tünel Bölümleri:

Yurt Köyü Kavşağı

Cebri Su Borusu Mevkii

İncirli Mevkii

Kireç Deresi Mevkii

Toplam uzunluk: 6.5 km

Tünel tipi: Tek tüp – çift yönlü

Alternatif: İki tüp – tek yönlü (yoğun trafik için)

  1. JEOLOJİK ve ÇEVRESEL DURUM

Zemin türü: Karstik ve gevşek zeminler (heyelan riski yüksek)

Yer altı suyu: Fazla, uygun drenaj sistemleri gerektirir

Çevresel etkiler: Tünel sayesinde yüzey alanı bozulmaz, doğaya zarar minimuma iner

Görsel ve turistik değer: Baraj manzarası korunur

  1. MALİYET TAHMİNİ

Kalem   Tahmini Maliyet (TL)

Jeolojik Etüt & Zemin Etüdü        15.000.000

Projelendirme  10.000.000

Kazı, Tahkimat ve İnşaat               950.000.000

Havalandırma ve Güvenlik Sistemleri      120.000.000

Asfalt ve Yol Bağlantısı   75.000.000

Toplam 1.170.000.000 TL

  1. ZAMANLAMA

Etüt ve proje hazırlığı: 6 ay

İhale ve finansman: 3-4 ay

İnşaat süresi: 24 ay

Toplam süre: 3 yıl

  1. FİNANSMAN KAYNAKLARI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Yatırım Programı

AFAD Afet Riski Önleme Fonu

Karayolları Genel Müdürlüğü

AB Kırsal Kalkınma ve Ulaştırma Hibeleri (IPARD)

Kamu-Özel Ortaklığı (KÖO) modeli

  1. SOSYAL VE EKONOMİK KATKI

Güvenli ulaşım → Can ve mal güvenliği sağlanacak

Turizmin gelişimi (yayla, baraj, doğa yürüyüşleri)

Bölge esnafı ve ekonomisine katkı

Gümüşhane – Doğu Karadeniz bağlantısının güçlenmesi

  1. SONUÇ ve TAVSİYE

Torul-Kürtün-Tirebolu yolundaki tehlikeleri ortadan kaldırmak için kalıcı ve modern çözüm: Tünel yapılmasıdır. Yukarıda belirtilen teknik, çevresel ve ekonomik gerekçeler doğrultusunda projenin öncelikli yatırım kapsamına alınması ve ilgili kurumlarca hayata geçirilmesi önem arz etmektedir.

Tavsiyemiz: Proje, ivedilikle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yatırım programına dahil edilmelidir.

BU ALANA REKLAM VEREBİLİRSİNİZ.
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.