enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp gümüşhane gümüşhane haberler
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Gümüşhane
Parçalı Bulutlu
25°C
Gümüşhane
25°C
Parçalı Bulutlu
Pazartesi Hafif Yağmurlu
19°C
Salı Açık
24°C
Çarşamba Çok Bulutlu
24°C
Perşembe Çok Bulutlu
22°C

Kelkit’te süreç odaklı ölçme sistemi toplantısı

Gümüşhane’nin Kelkit ilçesinde düzenlenen toplantıda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hayata geçirilen “süreç odaklı ölçme” sistemi anlatıldı.

Kelkit’te süreç odaklı ölçme sistemi toplantısı
BU ALANA REKLAM VEREBİLİRSİNİZ.
02.10.2024 15:49
0
A+
A-

İl Millî Eğitim Müdürü Şener Doğan, Kelkit ilçesinde görev yapan tüm okul ve kurum müdürleriyle gerçekleştirdiği toplantıda eğitime yönelik önemli değişikliği duyurdu.

Toplantıda konuşan Doğan, Bakanlığın okul öncesi, 1, 5, hazırlık ve 9. sınıflarda uygulamaya başladığı yeni “beceri temelli” müfredatla birlikte, geleneksel “sonuç odaklı ölçme” sisteminin yerini “süreç odaklı ölçme” sistemine bıraktığını belirtti.

Bu yeni yaklaşımın öğrencilerin sadece sınav sonuçlarına göre değil ders süreçlerinde gösterdikleri performans, gelişim ve katılımın detaylı bir şekilde izlenmesine olanak tanıyacağını kaydeden Doğan, öğretmenlerin artık tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme yöntemleriyle öğrencilerin bilgi ve becerilerini daha kapsamlı bir şekilde takip edebileceğini ifade etti.

“Süreç odaklı ölçme” sayesinde öğrencilere sınıf içinde anlık ve geri bildirimler verilerek, öğrenme sürecinin sürekli olarak iyileştirileceğini vurgulayan ve yeni sistemin uygulama adımlarına dair rehber niteliğindeki kitapların öğretmenlere sunulduğunu belirten Doğan, öğretmenlerin ders öncesinde öğrencilerin geçmiş öğrenmelerini değerlendirmek için çeşitli araçlarla ön değerlendirmeler yapacaklarını da sözlerine ekledi.

Öğrencilerin gelişim süreçlerinin sistematik bir şekilde izlenmesi ve bu süreçte öğrencilere rehberlik edilmesinin modelin en önemli unsurları arasında yer aldığını ifade eden Doğan, toplantının sonunda eğitime verdikleri katkılardan dolayı tüm müdürlere teşekkür ederek, yeni ölçme sisteminin öğrenci gelişimine katkı sağlayacağını ve öğretmen-veli işbirliğiyle eğitimin kalitesini artıracağını vurguladı.

BU ALANA REKLAM VEREBİLİRSİNİZ.
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.