Türkiye’de iki il ismiyle yapılan havalimanlarından yalnızca Gümüşhane sınırındaki havalimanına başka bir şehrin isminin verilmesi dikkat çekerken, THY’nin 2023 yılında sefer başlatacağını duyurduğu havalimanından yalnızca Bayburt ismiyle bahsetmesi tepki çekti.
Bazı yerlerde iki ilin ismi bazı yerlerde iki ilçenin adı verilen ve tamamında havalimanının bulunduğu şehrin isminin önce verildiği havalimanlarının aksine Gümüşhane’nin Köse ilçesinde yapımına 2018 yılında başlanan havalimanına Bayburt-Gümüşhane denmesi Gümüşhane kamuoyunda tartışmalara neden oldu.
Bayburt Valisi, Bayburt Milletvekilleri ve siyasetçilerinin uğrak noktalarından birisi olan havalimanıyla ilgili son olarak THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat’ın 2023 yılı Mart ayında tamamlanması planlanan havalimanı için yalnızca Bayburt ismini kullanması ve haritada Bayburt’un işaretlenmesi kafalarda soru işaretine neden oldu.
“İç hatlarda Yozgat ve Bayburt’u ekleyerek uçacağımız destinasyon sayısını 348’e çıkaracağız” diyen Bolat’ın bu ifadeleri Gümüşhane kamuoyunda henüz fark edilmezken Bayburt medyasında haberlere konu oldu.
1989 yılında Gümüşhane’den ayrılarak il olan Bayburt’la her zaman etle tırnak gibi olduklarını ifade eden vatandaşlar, yapılan bu tür kelime oyunlarının iki şehir arasındaki kardeşlik hukukuna zarar vereceğini savundu.
Türkiye’de iki il arasında yapılan havalimanlarının tamamında ismindeki ilk ifadenin idari sınırdaki il kullanıldığını Ordu-Giresun, Rize-Artvin Havalimanlarının bu konudaki örnekler olduğunu kaydeden vatandaşlar, havalimanı yapım işi için ihale sürecindeki bürokratların Bayburtlu olması nedeniyle isimde böyle başlangıç yapılan havalimanının adının biran önce düzeltilmesini istedi.
-Havalimanı bitti yolu yok
Gümüşhane şehir merkezine 67, Bayburt şehir merkezine 47 kilometre uzaklıktaki havalimanıyla Gümüşhane il merkezi arasındaki bağlantı yolunun standartlarının düşük olması ve yıllardır söylenmesine rağmen, tünel veya alternatif bir güzergahla daha kısa sürede havalimanına ulaşımı sağlayacak yolla ilgili hiçbir çalışmanın yapılmaması kamuoyunda en çok eleştirilen konulardan birisi oldu.
Vatandaşlar yeni Zigana tünelinin tamamlanmasıyla 45 dakikada Trabzon Havalimanına ulaşmak varken bozuk yolları aşarak Köse’deki havalimanına gitmeyi tercih etmeyeceklerini belirterek, milyonlarca liralık yatırım yapılarak havalimanı yapılırken buraya ulaşımı sağlayacak yolların hem Bayburt tarafından hem de Gümüşhane tarafından unutulmasına anlam veremediklerini söyledi.
Gümüşhane’nin Köse ilçesinde 13 Haziran 2018 tarihinde dönemin Başbakanı Binali Yıldırım tarafından temeli atılan ve şehrin rüya projelerinden birisi olan Gümüşhane-Bayburt Havalimanında pist ve altyapı çalışmaları tamamlanmış, ihale edilen üst yapı çalışmaları kapsamında kule ve diğer kısımların inşaatları devam ederken 2023 yılı Mart ayında hizmete açılması bekleniyor.
Yıllık 2 milyon yolcu kapasitesine sahip havalimanı pist, apron ve taksi yolları dahil olmak üzere 212 bin 500 metrekare alanı içerirken pist uzunluğu 3 bin metre, genişliği 60 metre, apron alanı 360 bin metrekare ve öngörülen kapalı alan 20 bin metrekare olacak şekilde planlandı.