enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp gümüşhane gümüşhane haberler
DOLAR
15,9233
EURO
16,8667
ALTIN
942,73
BIST
2.393,61
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Gümüşhane
Açık
17°C
Gümüşhane
17°C
Açık
Cumartesi Açık
22°C
Pazar Çok Bulutlu
15°C
Pazartesi Az Bulutlu
9°C
Salı Az Bulutlu
14°C

Yaşar’dan Tüketiciler Günü açıklaması

Gümüşhane Ticaret İl Müdürü Mürsel Yaşar, 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü nedeniyle yaptığı açıklamada 2021 yılında İl Tüketici Hakem Heyetimize 725 başvuru olduğunu ve bunların yüzde 63’ünün tüketici lehinde sonuçlandığını söyledi.

Yaşar’dan Tüketiciler Günü açıklaması
BU ALANA REKLAM VEREBİLİRSİNİZ.
0
A+
A-

Yaptığı açıklamada en temel insan haklarından biri olan tüketicinin korunması ile ilgili mevzuatın başında Anayasa’nın 172. maddesi geldiğini kaydeden Yaşar, “Bu madde de; “Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirleri alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder.” hükmü yer almaktadır. Bunun dışında tüketici; yasalar, yönetmelikler, tebliğler ve mahkeme kararları ile de korunmaktadır. Ülkemizde tüketicilerin korunması amacıyla 1995 yılında “4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” çıkarılmış, ancak değişen ihtiyaçlar dikkate alınarak “6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” 28 Kasım 2013 tarihli Resmi Gazetede yayımlanmış ve 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu kanunla tüketicilerimize, gelişmiş ülkeler standardında ve AB kriterlerine uygun birçok yeni hak getirilmiştir” dedi.

Tüketicilerin bu hakları kullanabilmeleri için gerekli bilgileri sıralayan Yaşar, “Mal veya hizmet satın alırken temel ihtiyaçlar tespit edilmeli, Satın alınacak mal veya hizmetin kaliteli, güvenli, ucuz ve sağlıklı olması konusunda araştırma yapılmalı, Satın alınacak ürünlerin benzer olması durumunda, “Yerli Malı” olanı tercih edilmeli, Firmalar arasında güvenirlilik ön planda tutulmalı, Medyanın ve reklamların etkisinde kalarak davranış gösterilmemeli, Her çeşit savurganlık ve israfın karşısında olunmalı,  Tüketici haklarının yerleştirilmesi ve korunmasının; tüketicilerin birliği, organize olmaları ve örgütlenmeleriyle sağlanabileceğine inanılmalı, Tüketici haklarının aynı zamanda tüketici sorumluluğunu da gerektirdiği bilinmeli, Seçimler ve tercihler daha sağlıklı yapılarak piyasa şekillendirilmeli, satın alınacak mal ve hizmetler konusunda tam bilgiye sahip olunmalı,  Bilinçli ve sorumlu davranarak, üreticilerin; tüketici tercih ve isteğine uygun, kaliteli mal ve hizmetleri en uygun fiyata sunma yollarını aramaları sağlanmalı,  Bilinçli ve sorumlu davranarak haklar yasal çerçevede aranmalı, Tereddüte düşülen konularda il tüketici hakem heyetleri ile ALO-175 Tüketici Danışma Hattından bilgi alınmalıdır” diye konuştu.

Tüketici haklarını korumak üzere 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketici hakem heyetlerinin kurulduğunu dile getiren Yaşar, “Tüketici hakem heyetlerine gelen şikâyetler yasal mevzuat çerçevesinde görüşülüp, değerlendirilerek karara bağlanmaktadır. 2021 yılı içerisinde Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan başvurularda limit değer 11.330,00 TL’nin altında iken 2022 yılında bu değer 15.430,00 TL’ ye yükseltilmiş ve bu değerlerin altında bulunan tüketici uyuşmazlıklarında İl Tüketici Hakem Heyetimiz görevli kılınmıştır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, 2021 yılı içerisinde İl Tüketici Hakem Heyetimize 725 tüketici başvuruda bulunmuş, bu şikâyetlerden karara bağlanmış olan 637 adet başvurunun 96 adedi için bilirkişi incelemesi yaptırılmış ve inceleme aşamasında olan 88 dosya 2022 yılına devredilmiştir. Karara bağlanan 637 adet başvurunun 399 adedi tüketici lehine (% 62,64), 238 adedi ise tüketici aleyhine (% 37,36) sonuçlanmıştır. 2021 Yılında Tüketici Hakem Heyeti kararlarının 23 adedine karşı Asliye Hukuk Mahkemesine (Tüketici Mahkemesi Sıfatıyla) itiraz edilmiş, bu karanlardan 19 adedi onaylanmış (% 82,61), 4 adet kararımız ise başvurucu satıcı/sağlayıcı lehine  (% 17,39) bozulmuştur. Dünya Tüketiciler Günü dolayısıyla, ilimiz ve ülkemiz tüketicilerinin 15 Mart Dünya Tüketiciler Gününü kutluyor,  tüketicilerin İşyeri Dışında Satış Yetki Belgesi bulunmayan kişiler ile güvensiz sitelerden alışveriş yapmamalarını, her türlü alış verişlerini belgelendirmelerini, karşılaştıkları her türlü soruna ilişkin bilgiyi il tüketici hakem heyeti ve ALO-175 Tüketici Danışma Hattından alabileceklerini önemle hatırlatır, bu günün tüketici bilincinin ve tüketici sorumluluğunun gelişmesine katkı sağlamasını temenni ederim” ifadelerini kullandı.

BU ALANA REKLAM VEREBİLİRSİNİZ.
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.