enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp gümüşhane gümüşhane haberler
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak

Karadeniz yollarında ‘şev’ alarmı

Doğu Karadeniz Bölgesi’nde karayolu güzergâhlarında art arda yaşanan heyelan ve kaya düşmeleri, ulaşım güvenliğini tehdit ediyor.

Karadeniz yollarında ‘şev’ alarmı
BU ALANA REKLAM VEREBİLİRSİNİZ.
01.07.2025 15:04
0
A+
A-

Doğu Karadeniz Bölgesi’nde özellikle dağlık ve dik yamaçlardan geçen karayolları, artan heyelan riski nedeniyle ulaşım güvenliğini tehdit ediyor. Bölgenin doğal yapısıyla birleşen yoğun yağış, toprak doygunluğu ve yol genişletme çalışmaları, karayolu şevlerini zayıflatarak taş düşmeleri ve heyelan olaylarını beraberinde getiriyor. Uzmanlar, özellikle Gümüşhane, Trabzon, Rize ve Artvin güzergâhlarında sık sık yaşanan toprak kaymalarının, geçmişte dar olan yolların genişletilmesiyle birlikte oluşan dik şevlerden kaynaklandığını belirtiyor.

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Heyelan Uygulama Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Arzu Fırat Ersoy, Doğu Karadeniz Bölgesi’nde özellikle karayolu şevlerinin artık yorulmuş durumda olduğunu belirterek, “KTÜ Heyelan Uygulama Araştırma Merkezi olarak bunu bölgemizde bulunan kamu kurumları ile ortaklaşa çözmeye çalışıyoruz. Kamu kurumlarıyla ortak projeler geliştirerek karayolu şevlerinde kaya düşme vakalarına çözüm bulmaya çalışıyoruz” dedi.

“Karayolu şevlerindeki kaya kütleleri artık yoruldular”

40-50 yıl öncesine kadar dar olan karayollarının genişletildiğini kaydeden Ersoy, “23 Nisan tarihinde Torul-Kürtün karayolunda bir taş düşme vakası yaşandı. Karayolu ulaşıma kapandı. Bununda sonucunda taş düşmeleri baraj gölüne kadar ulaştı. 40-50 yıl öncesine kadar daha dar olan karayolları genişletilerek şehirleri birbirine bağlayan yollara dönüştü. Fakat bu karayolu şevlerindeki kaya kütleleri artık yoruldular. Kaya kütleleri kendileri artık kaya düşme vakalarını meydana getirmeye başladı. Bunlar için bizim projelerimiz var. Bu projeleri kamu kurumlarıyla hayata geçirmek için hazırız. Kendileri ile bu bilgileri paylaştık. Karayolları Bölge Müdürlüğü ile ortak projelerimiz sonucunda Torul-Kürtün karayolunda iyileştirme çalışmalarına başladık. Aynı şekilde Hopa-Artvin karayolundaki kaya şevlerini iyileştirme çalışmalarına başladık” ifadelerini kullandı.

BU ALANA REKLAM VEREBİLİRSİNİZ.
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.